Waarom ontbijten een must is!

Iedereen slaapt natuurlijk graag wat langer door, maar veel mensen slaan daardoor hun ontbijt over. Veel mensen zijn niet op de hoogte van de consequenties die komen kijken bij het overslaan van het ontbijt. Manneninfo ging daarom op onderzoek uit en zette een aantal belangrijke feiten voor je op een rij, die je wellicht zullen motiveren om s ‘Ochtens toch lekker te ontbijten.

Spijsvertering

Na een nachtrust heb je al snel meer dan zeven uur niks meer gegeten, je bent uitgerust maar je lichaam vraagt nog wel naar nieuwe voedingsstoffen om de dag energiek door te komen.
Daarnaast staat je spijsvertering staat stil en is het belangrijk dat deze weer zo snel mogelijk op gang komt. Ontbijten geeft je weer direct een extra boost aan energie na het opstaan. Doordat je je lijf weer voorziet van nieuwe voedingstoffen, zet je je spijsvertering dus weer lekker aan het werk.
Veel mannen beseffen nog niet hoeveel impact ontbijten op je lijf en gezondheid heeft

Gemakkelijker trek

Het overslaan van het ontbijt geeft als eerste resultaat dat je in de loop van de ochtend vaak gemakkelijker trek krijgt. Wanneer je geen pakketje met eten klaar hebt gemaakt, wordt de kans een stuk groter dat je besluit om op het station of in de schoolkantine iets te kopen wat ongezond is.
Dit is dan natuurlijk wel erg lekker, maar het is zowel voor je lichaam als portemonnee niet goed.

Risico’s

Er wordt regelmatig onderzoek gedaan naar de risico’s die mannen op kunnen lopen als: kanker, hart en vaatziekten, diabetes en overgewicht die zich voor kunnen doen op basis van een slecht eetpatroon. Zo zijn er verschillende vermoedens dat het tijdstip waarop we eten, hoe veel we eten en of we maaltijden overslaan invloed kan hebben op je gezondheid. Het overslaan van het ontbijt kan aan meerdere factoren liggen, dit maakt het lastig om dit fenomeen te onderzoeken. Zo kan alcohol drinken of roken bijvoorbeeld van invloed zijn op je eetlust.

Eetpatroon

Het advies van Manneninfo is om s ’Ochtens gewoon goed te eten wanneer je wakker wordt. Ga iets eerder naar bed en of zorg er minstens voor dat er in ieder geval een ontbijtpakketje klaarligt voor als je snel de deur uit moet. Het is een stuk verstandiger om op vaste tijden gewoon normale gezonde dingen te eten. Het is niet alleen gezond, maar het bespaard je ook gewoon een hoop geld.

Wat heb je nodig voor een gezonde levensstijl

Sporten is steeds meer in trek onder de mannen, de tijd van de bierbuiken is weer voorbij.
Of je dagelijkse inspanning nu bestaat uit een flink stuk wandelen, fanatiek hardlopen of een teamsport als bijvoorbeeld voetbal of hockey. Alle vormen van beweging zijn goed voor je lichaam. Beweging en sport kunnen bijdragen aan het verbeteren van je conditie, aan het groeien van je spieren en het verliezen van gewicht. Gezond eten en drinken helpen daarbij.

Wees actief

Het is goed om dagelijks even lekker te bewegen. Het maakt niet per se uit wat je doet, als je het maar doet. Elke vorm van beweging is goed voor je lichaam omdat sporten of bewegen bij kan dragen aan het verbeteren van je gezondheid. Door middel van een betere conditie, het groeien van spieren of het verliezen van overtollig gewicht, wordt iedere man een stuk gezonder.

Gezond eten

Gezond eten en drinken is voor iedere man een goede aanvulling op je dagelijkse beweging.
Een goede voeding heeft naast hard werken ook een grote invloed op je sportprestaties en op het gezonder kunnen leven. Het is belangrijk dat je rekening houdt met wat je als sporter verbrand en wat je nodig hebt om je lichaam te kunnen laten herstellen. Er zijn op internet verschillende tools en apps te vinden die je hierbij kunnen helpen. Zei kunnen je voeding gemakkelijk registeren en bijhouden wat je op een dag nog moet eten om te voldoen aan je dagelijkse voedingswaarden.

Wat is je motivatie

Mannenwijzer zegt vooral dat je voor jezelf moet bepalen wat je het liefste wil trainen. Wil je liever een verbeterde conditie dan kun je het beste duursporten gaan doen waarbij je veel dezelfde bewegingen maakt en hier specifiek op oefent. Als je altijd al de wens hebt gehad om mee om grotere spieren te krijgen, dan kun je het beste zware krachtoefeningen doen met relatief weinig herhalingen. Bouw je gewicht snel op en wees niet bang om minder herhalingen te maken als je naar een zwaarder gewicht gaat. Verder is het natuurlijk altijd leuk om bezig te zijn met sport, maar een partner kan vaak zo zijn positieve effecten hebben en kun je elkaar even meetrekken wanneer er geen motivatie is.

Wat is een goede basis voor een beginnende sporter.

Gezond leven is de afgelopen jaren steeds meer een in trek, door de opkomst van verschillende platformen als Instagram, Snapchat en Facebook delen steeds meer mensen hun sportprestaties. Veel mensen worden op die manier door elkaars vrienden en volgers online aangespoord om ook te gaan sporten, maar waar moet je beginnen. Vrouwenstijl ging voor jou op onderzoek uit en kwam met een aantal handige basis tips waarop je als beginnende sporter moet letten.

Belangrijke elementen

Bewegen is goed voor je lichaam, maar niet iedere sporter heeft dezelfde hoeveelheden aan voeding nodig. Een gezonde voeding begint natuurlijk bij een basis van je maaltijden en kan je helpen bij het verbeteren van je prestaties. Wanneer je meer wilt, zal je ook steeds beter op je voeding moeten letten. Dit is nodig omdat trainingen steeds zwaarder zullen worden en je lichaam meer stoffen nodig heeft om te kunnen herstellen. Waar moet je nu eigenlijk allemaal op letten om je lichaam op een natuurlijke manier beter en sneller te kunnen laten herstellen.

Meten is weten

De belangrijkste elementen die je lichaam dagelijks nodig heeft zijn: eiwitten, koolhydraten, vetten, vitamines, mineralen, vocht en voedingsvezels. Om te pijlen hoeveel je van elk precies nodig hebt, kun je gemakkelijk gebruik maken van verschillende tools en apps die online te vinden zijn. Vaak kun je in deze apps ook aansluitende oefeningen vinden die je helpen bij het verbeteren van je houding en je dus de juiste manier aanleren.

Samen sterker
Wanneer je gaat beginnen met sporten, kijk dan naar een sport die je zowel alleen of samen kunt doen. Veel mensen trainen vaak alleen maar houden het dan niet heel lang vol, omdat ze het niet gezellig vinden. Anderen trainen liever alleen omdat ze niet willen wachten op een sportpartner. Het is belangrijk om hier een juist evenwicht in te vinden. Zo houd je af en toe je sociale skills bij en kun je de andere keer weer zo fanatiek sporten als je zelf wilt.

Bestrijd huisstofmijtallergie

Huisstofmijtallergie is geen lachertje. Nu de dagen korter worden en we vaker binnenshuis aan te treffen zijn en het stof minder zien liggen spelen voor veel mensen de allergieën op. Vervelend, zo’n allergie huisstofmijt. Niezen, tranende ogen en last van de luchtwegen zijn knap lastig. Gelukkig bestaan er middeltjes en manieren om ertegenin te gaan. Wij geven je een paar tips om mee aan de slag te gaan.

Poetsen en soppen

Huisstofmijt houdt van stof. Het is de geliefde biotoop en voedingsbodem van de microscopisch kleine diertjes. Poetsen is dus de boodschap! Dat kan met water en zeep, maar nog beter is om speciaal poetsmiddel in huis te halen om de diertjes te lijf te gaan.

Allergie

Verlucht de woning

De diertjes houden van warme, stoffige en donkere hoekjes en gaatjes. Regelmatig de slaapkamer en woonvertrekken verluchten is ook een erg goede zaak. 10 minuten per dag de deur of het raam even open zetten is voldoende om de luchtstroom te verversen. Dat is niet alleen goed tegen de huisstofmijt, maar komt ook jouw gezondheid en die van je huisgenoten ten goede.

Vervang woontextiel

Zoek je naar een meer rigoureuze aanpak? Vervang jouw huistextiel. Denk aan allergeendichte hoezen zodat de huisstofmijt geen kans krijgt in de slaapkamer of in de kussens op de bank in de woonkamer. Het materiaal is zo dicht dat ze er gewoonweg niet in komen.