Eiwitten, een essentieel onderdeel van een gezond dieet

Eiwitten, ook wel proteïnen genoemd, zijn een onderdeel van ons dagelijks dieet, daarnaast helpen de aminozuren in de proteïne bij de opbouw van spieren en andere gezonde cellen. Eiwitten helpen ook bij het vormen van antilichamen en bij het vormen van nieuwe bloedcellen. Eiwitten zijn van essentieel belang in een gezond voedingspatroon voor een gezond lichaam (Bron: Tips gezond eten). Een normale hoeveelheid eiwitten per dag voor een volwassene met een gemiddeld postuur ligt tussen de 50 en 175 gram per dag. Wie veel sport of zijn gewicht onder controle wil houden of wil afvallen kan ervoor kiezen om meer eiwitten toe te voegen in het dieet zodat je spieren beter behouden blijven en herstellen of je minder hongergevoel hebt waardoor je minder eet en dus af zal vallen. Dit kan je doen door je in je dagelijkse eetpatroon meer eiwitten toe te voegen maar je kunt er ook voor kiezen om een eiwitshake toe te voegen. Dit is een snelle en gezonde manier voor zowel sporters als mensen die hun gewicht onder controle willen houden om je eiwitten aan te vullen naar de behoeftes die je hebt.

eiwitshakes

Zoek het juiste eiwit uit
Wanneer je ervoor kiest om een shake te gaan gebruiken is het verstandig om je goed te laten informeren hierover. De ene shake is bij uitstek geschikt voor sporters maar weer niet voor mensen die gewicht willen verliezen. Ook kan het bij de eiwitshakes die gebruikt worden voor het sporten zo zijn dat ze gemaakt zijn om aan te komen, zodat ze nog net binnen een bepaalde gewichtsklasse vallen of gewoon omdat er meer gewicht vereist is. Eiwitshakes zijn een veel bediscussieerd onderwerp en de meningen zijn erover verdeeld, toch is het wanneer je het product op de juiste manier gebruikt, dus de juiste hoeveelheden, een heel goed middel voor zowel sporters als mensen die gewicht willen verliezen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>