Waarom ontbijten een must is!

Iedereen slaapt natuurlijk graag wat langer door, maar veel mensen slaan daardoor hun ontbijt over. Veel mensen zijn niet op de hoogte van de consequenties die komen kijken bij het overslaan van het ontbijt. Manneninfo ging daarom op onderzoek uit en zette een aantal belangrijke feiten voor je op een rij, die je wellicht zullen motiveren om s ‘Ochtens toch lekker te ontbijten.

Spijsvertering

Na een nachtrust heb je al snel meer dan zeven uur niks meer gegeten, je bent uitgerust maar je lichaam vraagt nog wel naar nieuwe voedingsstoffen om de dag energiek door te komen.
Daarnaast staat je spijsvertering staat stil en is het belangrijk dat deze weer zo snel mogelijk op gang komt. Ontbijten geeft je weer direct een extra boost aan energie na het opstaan. Doordat je je lijf weer voorziet van nieuwe voedingstoffen, zet je je spijsvertering dus weer lekker aan het werk.
Veel mannen beseffen nog niet hoeveel impact ontbijten op je lijf en gezondheid heeft

Gemakkelijker trek

Het overslaan van het ontbijt geeft als eerste resultaat dat je in de loop van de ochtend vaak gemakkelijker trek krijgt. Wanneer je geen pakketje met eten klaar hebt gemaakt, wordt de kans een stuk groter dat je besluit om op het station of in de schoolkantine iets te kopen wat ongezond is.
Dit is dan natuurlijk wel erg lekker, maar het is zowel voor je lichaam als portemonnee niet goed.

Risico’s

Er wordt regelmatig onderzoek gedaan naar de risico’s die mannen op kunnen lopen als: kanker, hart en vaatziekten, diabetes en overgewicht die zich voor kunnen doen op basis van een slecht eetpatroon. Zo zijn er verschillende vermoedens dat het tijdstip waarop we eten, hoe veel we eten en of we maaltijden overslaan invloed kan hebben op je gezondheid. Het overslaan van het ontbijt kan aan meerdere factoren liggen, dit maakt het lastig om dit fenomeen te onderzoeken. Zo kan alcohol drinken of roken bijvoorbeeld van invloed zijn op je eetlust.

Eetpatroon

Het advies van Manneninfo is om s ’Ochtens gewoon goed te eten wanneer je wakker wordt. Ga iets eerder naar bed en of zorg er minstens voor dat er in ieder geval een ontbijtpakketje klaarligt voor als je snel de deur uit moet. Het is een stuk verstandiger om op vaste tijden gewoon normale gezonde dingen te eten. Het is niet alleen gezond, maar het bespaard je ook gewoon een hoop geld.