Wat is een goede basis voor een beginnende sporter.

Gezond leven is de afgelopen jaren steeds meer een in trek, door de opkomst van verschillende platformen als Instagram, Snapchat en Facebook delen steeds meer mensen hun sportprestaties. Veel mensen worden op die manier door elkaars vrienden en volgers online aangespoord om ook te gaan sporten, maar waar moet je beginnen. Vrouwenstijl ging voor jou op onderzoek uit en kwam met een aantal handige basis tips waarop je als beginnende sporter moet letten.

Belangrijke elementen

Bewegen is goed voor je lichaam, maar niet iedere sporter heeft dezelfde hoeveelheden aan voeding nodig. Een gezonde voeding begint natuurlijk bij een basis van je maaltijden en kan je helpen bij het verbeteren van je prestaties. Wanneer je meer wilt, zal je ook steeds beter op je voeding moeten letten. Dit is nodig omdat trainingen steeds zwaarder zullen worden en je lichaam meer stoffen nodig heeft om te kunnen herstellen. Waar moet je nu eigenlijk allemaal op letten om je lichaam op een natuurlijke manier beter en sneller te kunnen laten herstellen.

Meten is weten

De belangrijkste elementen die je lichaam dagelijks nodig heeft zijn: eiwitten, koolhydraten, vetten, vitamines, mineralen, vocht en voedingsvezels. Om te pijlen hoeveel je van elk precies nodig hebt, kun je gemakkelijk gebruik maken van verschillende tools en apps die online te vinden zijn. Vaak kun je in deze apps ook aansluitende oefeningen vinden die je helpen bij het verbeteren van je houding en je dus de juiste manier aanleren.

Samen sterker
Wanneer je gaat beginnen met sporten, kijk dan naar een sport die je zowel alleen of samen kunt doen. Veel mensen trainen vaak alleen maar houden het dan niet heel lang vol, omdat ze het niet gezellig vinden. Anderen trainen liever alleen omdat ze niet willen wachten op een sportpartner. Het is belangrijk om hier een juist evenwicht in te vinden. Zo houd je af en toe je sociale skills bij en kun je de andere keer weer zo fanatiek sporten als je zelf wilt.